loading...

nerhas

nerhas

بازدید : 342
11 زمان : 1399:2

براي رفع جوش روي باسن مي توانيد از كمپرس هاي سرد و گرم استفاده كنيد همچنين يك ادويه نيز به از بين بردن اين جوش هاي مزمن كمك بسياري مي كند.

درمان سريع جوش روي باسن و ران پا در خانهجوش ممكن است در هر كجاي پوست بدن شما حتي باسن و ران ايجاد شود ممكن است بسيار دشوار و دردناك، به ويژه هنگام نشستن باشد.اگر چه ممكن است عجيب به نظر برسد، اما جوش باسن بسيار شايع تر از آنچه كه شما فكر مي كنيد مي باشد.اما مردم از صحبت در مورد آن خجالت مي كشند كه ما در اين مقاله ميخواهيم در مورد آن صحبت كنيم. جوش روي باسن و ران، برخلاف جوشهاي معمول كه روي منافذ ايجاد مي شود، معمولاً يك نوع فوليكوليت، التهاب يا عفونت فوليكول هاي مو است اما معمولا به همان نام جوش يا آكنه شناخته مي شود، زيرا بسيار شبيه به آن است.
اين مشكل زماني رخ مي دهد كه پوست مرده، روغن بيش از حد، و ناخالصي هاي ديگر يا اصطكاك زياد باعث تحريك بافت فوليكول هاي مو در باسن ميشود.باكتري ها، مخمرها يا قارچ ها نيز ممكن است فوليكول هاي مو را آلوده كنند.
اكثر مردم متوجه نيستند كه فوليكول هاي مو در باسن وجود دارد، زيرا تقريبا نامرئي هستند و با چشم غير مسلح ديده نمي شود.
عوامل مختلفي مي توانند شما را در معرض بيشتر جوش و آكنه باسن و ران قرار دهند، آنها شامل:بهداشت ضعيف، تغذيه نامناسب، پوشيدن لباس هاي تنگ و قرار گرفتن در معرض مواد شيميايي خشن است كه باعث تحريك پوست مي شوند.
افرادي كه چاق هستند، ديابت دارند يا داراي سيستم ايمني ضعيف هستند بيشتر مستعد ايجاد جوش مي باشند.براي حل مشكل نيازي به مراجعه به پزشك وجود ندارد و بسياري از درمانهاي خانگي ساده مي توانند اين مشكل شما را حل كنند.
در اين بخش از سلامت پوست و مو در نمناك و در ادامه بحث درمان خانگي جوش و اكنه 11 راه برتر براي از بين بردن جوش باسن و ران در خانه آورده شده است:
چگونه باسني سفيد و بدون جوش داشته باشيم
چگونه باسني سفيد و بدون جوش داشته باشيم؟1. كمپرس گرم براي درمان جوش روي باسن:اعمال يك كمپرس گرم روي جوش هاي باسن و ران بسيار مناسب است.گرما احساس آرامش مي دهد و كمك مي كند تا باكتري ها از فوليكول هاي مو خارج شوند، به علاوه به كاهش درد نيز كمك خواهد كرد.
براي بهترين نتيجه، يك مقدار نمك را با آب گرم تركيب كنيد و از آن براي كمپرس استفاده نماييد.نمك به عنوان يك ضدعفوني كننده طبيعي مي تواند به درمان عفونت هاي خفيف كمك كند.
يك قاشق چاي خوري از نمك را با دو فنجان آب گرم تركيب كنيد و بدن خود را در آن بخيسانيد و يا از اين مايع درون كيسه آب گرم خود بريزيد و روي منطقه آسيب ديده به مدت 15 دقيقه اعمال كنيد و وقتي شروع به خنك شدن كرد مجدداً آب داغ را به آن اضافه كنيد.
اين درمان را چند بار در طول روز تكرار كنيد.
2. رفع جوش روي باسن با پك بسته يخ:اگرچه اعمال يخ به طور مستقيم براي درمان جوش باسن كمك كننده نيست، اما استفاده از بسته يخ مي تواند اين مشكل را با كاهش التهاب، قرمزي و اندازه جوش رفع كند.سرما باعث مي شود تا باكتري مو از فوليكول خارج شود.
چند تكه يخ را بر روي يك حوله قرار داده و آن را بسته بندي كنيد و به مدت 10 تا 15 دقيقه روي جوش هاي خود اعمال كنيد، اين درمان را چند بار در طول روز تكرار كنيد.همچنين مي توانيد از آب سردبراي خيساندن باسن و ران خود استفاده كنيد.
احتياط:هرگز از يخ به طور مستقيم بر روي پوست استفاده نكنيد زيرا ممكن است باعث التهاب شديد و آسيب به پوست شود.
3. سركه سيب محلولي قوي براي درمان جوش روي باسن و ران پا:سركه سيب يكي ديگر از درمان هاي خانگي براي جوش ران و باسن است، كه به دليل خواص ضد باكتري و ضد قارچي آن است.همچنين طبيعت اسيدي آن باعث مي شود فوليكول هاي مو و سلول هاي مرده پوست از بين بروند.
اين به نوبه خود به خشك شدن سريع جوش كمك مي كند و همچنين سطح PH پوست را در حد طبيعي و متعادل نگه مي دارد و خطر ايجاد زخم را كاهش مي دهد.
يك فنجان سركه سيب فيلتر نشده را در وان حمام با آب گرم تركيب كنيد و به مدت 10 تا 15 دقيقه در آن بنشينيد، اين درمان را 2 تا 3 بار در هفته تكرار كنيد.
همچنين مي توانيد يك تا دو قاشق چاي خوري از سركه سيب را به يك ليوان آب گرم اضافه كنيد و يك يا دو بار در طول روز براي كاهش جوش باسن و ران بنوشيد.
سركه سيب
درمان هاي گياهي و طبيعي براي جوش روي باسن4. رفع جوش روي ران و باسن با روغن درخت چاي:شما همچنين مي توانيد از روغن درخت چاي براي از بين بردن جوش هاي باسن و ران استفاده كنيد، اين ماده يك ضدعفوني كننده قوي است و براي تميز كردن فوليكولهاي مو و روند بهبودي بسيار موثر است. همچنين كمك مي كند تا باكتري هاي مضر و سمي از بين بروند و به جلوگيري از تكرار مجدد آن نيز كمك خواهد كرد.
چند قطره از روغن درخت چاي را روي يك تكه پنبه بريزيد و به آرامي به منطقه آسيب ديده اعمال كنيد، اجازه دهيد تا خشك شود و سپس با آب گرم شستشو دهيد.اين درمان را دو تا سه بار در روز تكرار كنيد.
كساني كه داراي پوست حساس هستند، بايد قبل از استفاده از اين روغن، ابتدا مقداري از آن را با آب يا روغن زيتون رقيق كنيد.
5. آلوئه ورا درماني براي جوش هاي روي باسن:آلوورا به دليل خواص ضد ميكروبي و ضد التهابي، به تسكين و خروج باكتري ها از فوليكول هاي مو كه باعث جوش شده اند، كمك مي كند.خواص مرطوب كنندگي آن نيز از خشك شدن فوليكول هاي ملتحمه و ايجاد زخم جلوگيري مي كند.
برگ هاي آلوئه ورا را برداريد و ژل تازه آن را استخراج كنيد و به جوش هاي خود اعمال كنيد و بعد از 10 تا 15 دقيقه كه خشك شد، با آب شستشو دهيد.اين درمان را 2 تا 3 بار در هفته تكرار نماييد.
6. تاثيرات روغن نارگيل بر رفع جوش روي باسن و ران ها:روغن نارگيل، داراي خواص ضد باكتري و ضد قارچي است و به رفع مشكل شما كمك مي كند.همچنين باعث كاهش قرمزي و التهاب ناشي از جوش مي شود، علاوه بر اين يك مرطوب كننده ملايم بر روي پوست است.
روغن نارگيل را روي پوست آسيب ديده اعمال كنيدو به آرامي ماساژ دهيد، اين كار را چند بار در روز مجددا تكرار كنيد و لازم نيست كه آن را شستشو دهيد زيرا به خوبي جذب پوست مي شوند.
همچنين مي توانيد يك قاشق غذاخوري از پودر زردچوبه و كمي روغن نارگيل را با يكديگر تركيب كنيد و آن را روي پوست آسيب ديده اعمال كنيد و بعد از 20 تا 30 دقيقه بشوييد.اين كار را دوبار در روز براي رسيدن به نتايج سريع تر انجام دهيد.
به جاي روغن نارگيل مي توانيد از روغن زيتون نيز استفاده كنيد، با اين تفاوت كه پس از استفاده روغن زيتون را شستشو دهيد زيرا ممكن است باعث آسيب به فوليكول هاي مو شود.
7. خواص جالب بلغور جوي دوسر بر درمان جوش روي باسن:جو دوسر نيز در درمان جوش باسن و ران و همچنين التهاب موثر است.سلول هاي مرده پوست را از بين مي برد و باعث بهبود بافت پوست مي شود و زخم هاي ناشي از جوش را نيز از بين مي برد.
يك فنجان جو دوسر را در يك مخلوط كن بريزيد و با يك فنجان نمك سولفات تركيب كنيد، ميتوانيد مقداري آب گرم اضافه كنيد و به مدت 10 تا 15 دقيقه روي ناحيه آسيب ديده اعمال كنيد و اين كار را چند بار در روز براي يك هفته انجام دهيد.
همچنين همانطور كه در مطلب قبلي در بخش سلامت نمناك توضيح داديم مي توانيد يك قاشق غذاخوري پودر جو دوسر و ماست را با يك قاشق چاي خوري زردچوبه به خوبي تركيب كنيد و سپس آن را روي باسن و ران خود اعمال كنيد و بعد از خشك شدن با آب گرم شستشو دهيد، اين كار را يكبار در هفته تكرار كنيد.
خواص جو
رفع جوش روي باسن و ران با دست ساز هاي خانگي8. فوايد خمير دندان براي جوش روي باسن و ران ها:خمير دندان سفيد كننده علاوه بر تميز كردن دندان هايتان، براي درمان جوش هاي باسن و ران نيز موثر است.خاصيت ضد باكتري آن كمك ميكند تا باكتري هايي كه باعث عفونت شده اند، از بين بروند.همچنين به خشك شدن فوليكول هاي ملتهب كمك ميكند.
مقداري خمير دندان سفيد كننده را روي منطقه مورد نظر اعمال كنيد، اجازه دهيد كه شب تا صبح بماند و سپس صبح آن را با آب سرد بشوييد.اين درمان را هر روز تا زمان بهبودي كامل ادامه دهيد.
9. از بين بردن جوش روي باسن با جوش شيرين:جوش شيرين به عنوان يك عامل موثر براي از بين بردن سلول هاي مرده پوست، كه فوليكول هاي مو را مسدود كرده اند و باعث جوش شده اند، مي باشد.بنابراين جوش شيرين يك راه حل خوب ديگر است كه ميتوانيد آن را امتحان كنيد.
همچنين به حفظ سطح PH پوست كمك ميكند و به دليل خواص ضد التهابي موجب كاهش درد و التهاب ميشود.
يك قاشق چاي خوري از جوش شيرين را با كمي آب تركيب كنيد و يك ماسك بدست آوريد، سپس آن را روي قسمت آسيب ديده اعمال كنيد و پس از 2 تا 5 دقيقه با آب سرد بشوييد.اين درمان را يكبار در طي روز تكرار كنيد.
10. برطرف كردن جوش روي باسن و ران با استفاده از آسپرين:آسپيرين يكي ديگر از درمان هاي عالي براي رفع جوش باسن و ران مي باشد، اما بيشتر به خشك شدن فوليكول هاي ملتحمه كمك مي كند. همچنين به حذف سلول هاي مرده پوست و جلوگيري از زخم ناشي از جوش كمك مي كند.
يك يا دو عدد آسپيرين را در مقداري آب حل كنيد و يك ماسك به دست آوريد و براي گرفتن نتيجه بهتر آن را با كمي عسل يا روغن زيتون تركيب كنيد، سپس آن را روي قسمت آسيب ديده اعمال كنيد و اجازه دهيدبعد از چند دقيقه خشك شود و بعد با آب گرم بشوييد.
اين درمان را دوبار در طول روز تكرار كنيد.
11. زردچوبه مناسب براي جوش روي باسن:بسياري از افراد پيشنهاد مي دهند كه براي جلوگيري از جوش باسن و ران از زردچوبه استفاده كنيد، طبق مطالعاتي نشان مي دهد كه تركيبي كه در زردچوبه وجود دارد و كوركومين ناميده مي شود، مي تواند باكتري هاي موجود در فوليكول هاي مو را خارج كند، پس مقداري از زردچوبه را با آب تركيب كنيد و ماسك به دست آمده را روي منطقه آسيب ديده اعمال كنيد و پس از خشك شدن آرا شستشو دهيد.
زردچوبه ضد جوش
جوش روي باسن را با ادويه نابود كنيد*نكات و راهنمايي هاي اضافه براي جوش روي باسن و ران ها:-براي جلوگيري از بروز جوش باسن و ران و همچنين درمان عفونت هاي موجود، به طور منظم اين قسمت را شستشو دهيد تا از نفوذ باكتري و عرق و خاك جلوگيري كنيد.
-هميشه بعد از يك جلسه تمرين دوش بگيريد.
-در ماه هاي تابستان لباس هاي آزاد و گشاد بپوشيد و معمولا لباس هايي را انتخاب كنيد كه از پنبه تهيه شده باشند.
احتمال عرق كردن را تا حد زيادي كاهش مي دهد و اجازه مي دهد تا پوست نفس بكشد.
- روزانه لباس خود را تغيير دهيد.
-حوله خود را با كسي به اشتراك نگذاريد.
- پوست حساسي داريد از نرم كننده هاي پارچه استفاده نكنيد.
- از دستمال توالتي استفاده كنيد كه داراي رايحه يا رنگ نباشد.
- براي هضم بهتر غذا و آب رساني بدن مقدار زيادي آب بنوشيد.
- از غذاهاي ناسالم شيرين، چرب و سرخ شده اجتناب كنيد، اين غذاها التهاب را افزايش مي دهند و روند بهبودي را كند مي كنند.
- يك رژيم غذايي خاص را براي سم زدايي بدن و خلاص شدن از آنها در نظر بگيريد.
- براي مدت زمان طولاني نشنيد و پشتتان نخوابيد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 24
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 4
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 14
  • بازدید ماه : 36
  • بازدید سال : 216
  • بازدید کلی : 8547
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی